Service Engineer / Ingénieur Technique H/F, Strasbourg

The Opportunity


QuidelOrtho™, leader mondial du diagnostic in vitro depuis plus de 80 ans travaille avec des laboratoires d’analyses médicales en chimie & immuno-analyses (maladies infectieuses, soins aigus et hormonologie), des services de soins type urgences et réanimations en biologie délocalisée et des acteurs de la médecine transfusionnelle. QuidelOrtho™, présent dans plus de 130 pays et territoires, propose plus de 250 solutions et produits différents autour de 22 000 instruments installés dans le monde et plus d’1 million de patients par jour recevant un résultat de test réalisés sur nos plateformes QuidelOrtho™ (VITROS®, VISION®, Savanna®, Sofia® et Triage®)
Notre pipeline riche et innovant de solutions diagnostiques est en constante évolution.
QuidelOrtho™ France emploie plus de 200 employés sur 2 sites à Paris accueillant notamment les équipes Marketing et administration des ventes et à Illkirch (près de Strasbourg) assurant supports techniques et formations professionnelles aux laboratoires en les accompagnant dans leurs démarches d’accréditation.

What you will be doing:


• Mener des actions de troubleshooting sur une ou plusieurs gammes de produits
• Gérer l’escalation de problèmes techniques (alertes rouges) qui peuvent nécessiter un support sur site
• Fournir une assistance technique en utilisant eConnectivity et autres outils d’analyses de données afin d’augmenter la résolution à distance
• Assurer des trainings sur la gamme de produits dont vous êtes responsable
• Mettre à jour la documentation technique si necessaire

What you need to succeed:


• Master ou Diplôme d’Ingénieur en Electrique, Mécatronique, Mecanique ou Biomedical
• Une première expérience réussie sur une fonction de support technique
• De solides connaissances en IT, notamment une expérience dans la gestion des réseaux (Administrateur réseau) idéalement dans le secteur médical (DSI en milieu hospitalier, laboratoire d’analyses médicales) qui vous a permis d’être familier des protocoles de
routage, de la cybersécurité, de la protection des données et de la gestion des droit d’accès dans des environnements Windows Server, Windows 10 • Connaissances de l’environnement Biotech/ Equipement médical est un plus
• Anglais courant parlé et écrit est nécessaire, la maîtrise d’une langue supplémentaire est un avantage
• Excellent communication
• Esprit d’équipe

What we offer:


• Complémentaire santé et prévoyance
• Tickets restaurants
• Participation/Intéressement
• Plan d’Epargne pour la Retraite Collectif avec abondement
• Support dans la formation via notre plan collectif de développement des compétences et Linkedin Learning
• Plan d’assistance des employés (EAP)
• Programme de reconnaissance
• Programme de cooptation

The Opportunity


QuidelOrtho unites the strengths of Quidel Corporation and Ortho Clinical Diagnostics, creating a world-leading in vitro diagnostics company with award-winning expertise in immunoassay and molecular testing, clinical chemistry and transfusion medicine. We are more than 6,000 strong and do business in over 130 countries, providing answers with fast, accurate and consistent testing where and when they are needed most – home to hospital, lab to clinic.
Our culture puts our team members first and prioritizes actions that support happiness, inspiration and engagement. We strive to build meaningful connections with each other as we believe that employee happiness and business success are linked. Join us in our mission to transform the power of diagnostics into a healthier future for all.
For more than 25 years, our Center of Excellence based in Illkirch (close to Strasbourg) has been a fundamental piece of the Ortho experience. We provide support to all of our customers in Europe, The Middle East and Africa. With our 140 employees, 14 nationalities and 9 languages spoken, the site represents an
innovative work environment based on multiculturalism and diversity, where
everyone is encouraged and empowered to make their impact. That’s why Ortho is the perfect place to build a solid international experience in the IVD field, joining a Patient and Customers focused company.
We’re looking for a Service Engineer H/F to join our Support Center. You’ll be in charge of providing support to Technical Support Specialist, Field teams and distributors across different countries to troubleshoot and resolve issues in a efficient an timely manner.

What you’ll be doing


• Lead troubleshooting management on one or more product lines
• Manage the escalation of technical issues (red alerts) that may require on-site support
• Provides mentoring and assistance using eConnectivity and other advanced data analysis tools to increase remote resolution of technical issues to meet business needs
• Deliver trainings on your line of products
• Update technical documentation as required

What you’ll need to succeed:


• Master degree in Engineering with a major in Electrical, Mechatronics, Mechanical or Biomedical
• Solid IT knowledge, preferably from an experience in network management in a lab/hospital environment (routing protocols, cybersecurity, data protection and management of access rights in Windows Server, Windows 10)
• Ideally a first experience on a support function
• Knowledge of the Biotech/Medical Devices industry is an asset
• Fluent written and spoken English, any additional language a plus
• Great communication skills
• Team player

What we offer:


• Complementary health and welfare
• Restaurant tickets, dining chits, meal tickets
• Participation/Incentive
• Savings Plan for Collective Retirement with top-up
• Training support via our collective skills development plan and Linkedin Learning
• Employee Assistance Plan (EAP)
• Recognition program
• Referral program

 

Pour postuler : tereza.hlavackova@quidelortho.com